GAULINO - OSCAR TUSQUEST BLANCA

La cadira Gaulino fou, dissenyada el 1987, va ser seleccionada al Premi de Disseny Industrial de Adi-Fad de 1989 i en el Iberdiseño de 1990. Des de llavors ha figurat sempre en les retrospectives del Disseny Espanyol, tant en exposicions com en publicacions, i s'ha convertit en un referent del disseny del segle XX al nostre país. En aquesta obra, algun crític ha detectat la meva admiració per Salvador Dalí però, quan la vaig veure acabada, em va semblar que les influències evidents provenien d'Antoni Gaudí i de Carlo Mollino: per això la cadira es va cridar Gaulino. Encara que la seva aparença és totalment artesanal, la Gaulino va ser el meu primer projecte realment industrial en fusta; allà em vaig adonar del que les màquines podien arribar a fer. Vaig aprendre i em vaig divertir molt i el considero un dels meus millors treballs.

GAULINO - Oscar Tusquets editada por B.D.
CADIRA GAULINO EN LA CAS MILA DE GAUDÍ 
  

Soc molt admirador dels treballs d'Oscar Tusquest, sobretot més dels treballs en el camp del disseny industrial, més que en la de l'arquitectura. 
Tinc algunes de les seves peces, varies cadires Varius 1983 editades per Casas i un carro El Versatil dissenyat el 1976 juntament amb Lluís Clotet. 
DAMA MOLLINIANA DIBUIX A LLAPIS D'OSCAR TUSQUEST BLANCA
 
CADIRA VARIUS 1983

CARRET VERSATIL 1976


El 17 de Febrer d'aquest any vaig adquirir a Barcelona una de les cadires Gaulino realitzades per Carlo Jané S.A.  la cadira estava en perfectes condicions, però havia perdut una pota, em va cridar l'atenció i vaig veure la possibilitat de tornar-li la pota...




He estat uns dies estudiant la cadira, les formes, l'estructura, els gruixos i els mecanitzats, crec que aquest model, sense els braços s'ha deixat de fabricar, crec que ara actualment tant sols BD (Barcelona Design) ha reeditat la Gaulino amb braços. 

Aquí està! com en un quiròfan, damunt de la taula d'obrar la fusta, ja quasi tinc la pota tornejada, falta fer-li l'implant de la pota i millorar-ne l'acabat.




  

3 comentaris:

Poloniet ha dit...

Com tu curres cunyat!!!

Albert ha dit...

Hola Gerard,
Tal com dius, BD produeix actualment la Gaulino, peró només en la versió amb braços.
Una altra modificació és que la original produïda per Carlos Jané SA era de fusta de roure, mentre que actualment és fa amb fusta de freixe.
Jo tinc un joc de 4 cadires a les que he de reparar els extrems dels respatllers.
Saps quina mena de vernís porten?

GERARD DAGO JOVÉ ha dit...

Hola Albert,el vernís segur que es poliuretà de 2 components, podries enviar-me algunes fotogràfies al correu, gdago@xtec.cat. m'agradaria obtenir més informació.
salutacions
Gerard