CHARLES ROHLFS

El mobles artístics de Carles Rohlfs
 
"Els meus dissenys són meus. Jo els he dissenyat . Ells són diferents a altres períodes ... Jo no llegeixo Ruskin, ni ningú ni res que pugui influir en les meves idees. Jo mai he obtingut cap idea dels llibres ... Són meus i en la seva execució  vaig posar tot el meu cor i la força i és per això que apel·lo els dissenys . "-Charles Rohlfs (1853-1936), House Beautiful, gener 1900


Charles Rohlfs es considerava a si mateix  un  americà original. Aquest carismàtic dissenyador de mobles de Buffalo, Nova York, va negar emfàticament qualsevol connexió amb els moviments particulars o influències estilístiques. Ha afirmat que la seva inspiració individual ve donada de la veta natural de roure i la seva pròpia imaginació creadora. Va cridar a la seva obra "mobles artístics" o, simplement, "l'estil Rohlfs" i, al seu torn, va conrear un personatge enigmàtic que s'ha mantingut fins ara.

La primera exposició important de mobles artístics de Carles Rohlfs al Metropolitan on es  varen mostrar unes quaranta creacions extraordinàries de mobles i obres decoratives que testifiquen el reconeixement del que va gaudir en vida, tant a Europa com als Estats Units. Son presentades en el context de la recerca innovadora en els arxius familiars Rohlfs i noves fonts documentals, les quals comencen a revelar els orígens dels dissenys Rohlfs i el paper de la seva dona, Anna Katharine Green. 
Així, amb les seves arrels arrelades en el moviment estètic, la seva obra es pot descriure com a deutora del naturalisme de l'Art Nouveau però amb inspiració en les fonts àrabs, asiàtiques i germàniques. Els seus treballs van ser precursors de les creacions de roure popularitzades pel moviment d'Arts and Crafts.  La combinació de motius de disseny de formes molt enginyoses, Rohlfs creat mobles com cap altra, la història i el llegat d'aportar un nou capítol a la història del disseny americà.
Oak chair by Rohlfs, early 1900s

Charles Rohlfs, Ladder Back Chair, 1901







Detalls constructius, utilització de falques



Detalls constructius, clavilles vistes



Design

Charles Rohlfs
Year 1905



CADIRA EN MINIATURA
Realitzada en roure envellit. Esc. 1:6  ( ample 68 x profunditat 74 x alçada 141 mm)